احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت بر ضرورت لغو روادید بین ایران با کشور عراق به ویژه در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: لغو روادید برای ایام اربعین، تردد زائران در روزهای شلوغ و پرازدحام را تسهیل می‌کند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که موضوع لغو روادید موجب تعامل بیشتر با کشورهای همسایه از جمله عراق می‌شود، اظهارکرد: سال گذشته این موضوع در جلسه‌ای که با حضور مسئولان وزارت امور خارجه، سایر دستگاه‌های مسئول و ستاد اربعین به میزبانی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مطرح و مقرر شد تا اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی با اشاره به این‌که امکان لغو روادید بین ایران و عراق خصوصا در ایام اربعین حسینی وجود دارد، تصریح کرد: بر این اساس باید عنوان کرد که عملکرد ستاد اربعین در راستای تحقق لغو ویزای اربعین مناسب نبوده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر این‌که وزارت امور خارجه باید تلاش بیشتری برای محقق شدن این مهم به خرج دهد، ادامه داد: اگر اهتمام بیشتری از سوی سفارت عراق در کشورمان صورت بگیرد بحث لغو روادید در ایام اربعین امکان‌پذیر است؛ البته باید اذعان کرد نباید رویکرد اقتصادی به موضوع صدور ویزا از سوی سفارت کشور عراق وجود داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت باقی‌مانده تا فرارسیدن ایام اربعین حسینی، مسئولان می‌توانند رایزنی‌های لازم برای لغو روادید این ایام را انجام دهند زیرا با محقق شدن این امر، منافع اقتصادی زائران نیز حفظ خواهد شد.