به گزارش کرب وبلا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید رضا صالحی امیری در مراسم تکریم رئیس قدیم و معارفه سرپرست سازمان حج و زیارت با تاکید بر لزوم استحکام‌بخشی سازمان حج و زیارت برای دسترسی به اهداف جدید، افزود: عتبات عالیات یکی از نقاط اصلی هدف‌گذاری ماست، در حالیکه وضعیت در عراق برای زائران ما غیر‌قابل‌تحمل است و نیاز به سازمان‌دهی جدید دارد تا زائران با کمترین دغدغه به زیارت بروند.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به بازدیدش از مرزهای ایران در اربعین امسال گفت: آن چه امروز در عتبات عالیات شاهدیم، وهن زائران و نظام است و لازمه بهبود این وضع هماهنگی در سطح ملی است، برای همین در هفته گذشته اولین جلسه را با شورای امینت ملی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار کردیم.

صالحی امیری همچنین با اشاره به گفتگوهایی که با برخی از زائران در جریان بازدیدهای نظارتی اربعین داشت افزود: برخی از حوادثی که در اربعین پیش آمده ناگوار است؛ زائران ایرانی باید صیانت شوند که این موضوع وظیفه نظام است و این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر این که هدایت عتبات عالیات از یک نقطه مهم و مرکز صورت گیرد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم کاهش هزینه سفر عتبات عالیات گفت: باید اعزام زائران با کمترین هزینه و بیشترین دستاورد صورت گیرد، در روزهای آتی این بحث را در سطح عالی نظام دنبال می‌کنم و امیدوارم در آینده نه چندان دور ساماندهی شود.