به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره اینکه مردم نیکوکار و خداجوی ایران اسلامی در ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام با تاسی به آن امام بزرگوار از اموال خود در راه خدمت به دین و مردم صدقه جاریه برای خود به ثبت رساندند، اظهار کرد: براساس آخرین آمار دریافتی از سراسر کشور 28 هزار موقوفه با نیت اطعام، عزاداری و تعزیه داری برای امام حسین علیه السلام به ثبت رسیده است که با اجرای طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم سال 92 نیز وقف‌های جدید با اینگونه نیات صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که براساس آخرین آمار دریافتی از استان‌های کشور 11 وقف جدید با نیت اطعام، عزاداری و ساخت حسینیه برای امام حسین علیه السلام طی دهه اول محرم امسال به ثبت رسیده، گفت: این موقوفات در استان‌های ایلام، خراسان رضوی، همدان، خراسان شمالی و کرمان به ثبت رسیده است و در مجموع دارای ارزشی بالغ بر 12 میلیارد و 690 میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: البته شمار موقوفات این ایام بیشتر از رقم فوق بوده و گزارش نهایی آن هنوز جمع بندی نشده است.

ربیعی با اشاره به این‌که 3 وقف در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: 13 هزار متر مربع باغ پسته در گناباد به ارزش 6 میلیارد ریال و زمینی به مساحت 261 متر مربع به ارزش 600 میلیون ریال توسط بانوی کاشمری وقف ساخت حسینیه ویژه بانوان شده است.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: همچنین زمینی به مساحت 200 مترمربع با نیت ساخت حسینیه در شهرستان دره شهر در استان ایلام وقف گردیده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همچنین در این ایام دو قطعه زمین به ترتیب به ارزش بیش از250 میلیون ریال در لالجین و به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون ریال در شهرستان بهار وقف ساخت حسینیه و مسجد در استان همدان شد.

وی ادامه داد: سه فنجان آب با نیات عزاداری در دهه دوم محرم در فردوس استان خراسان جنوبی و دو باب منزل مسکونی با نیت عزاداری در ماه محرم در شهرستان راور استان کرمان وقف شد.

ربیعی با اعلام این‌که 3 وقف جدید نیز در بجنورد با نیت عزاداری و اطعام امام حسین علیه السلام در این ایام به ثبت رسیده، گفت: یک قطعه زمین با کاربری مسکونی و به مساحت 300 متر مربع، در روستای بابا امان از توابع بجنورد برای اطعام عزاداران سیدالشهدا و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، زمینی یک هکتاری با نیت اطعام عزاداران سرور شهیدان و نیز سود سپرده گذاری بانکی به ارزش 50میلیون ریال وقف امام حسین علیه السلام شد.

سخنگوی سازمان اوقاف در پایان ضمن تشکر از عموم مردم قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی که به تبعیت از نهضت عاشورا، همواره با حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حماسه آفریده و برگ‌های زرینی را در تاریخ این سرزمین عزیز به ثبت رسانده‌اند، خواستار مشارکت هر چه بیشتر مردم عزیز در سنت حسنه وقف و ترویج این سیره حسینی شد.

 


به نقل از رسا