با توجه به حضور فعال نیروهاى نظامى تحت پوشش آستان حرم امام علی(ع) در مناطق عملیاتى و ضرورت ثبت دلاوری‌هاى ایشان به صورت عکس و فیلم یک دوره آموزشى براى عکاسان جبهه برگزار گردید.

براساس این گزارش، خبرنگاران و عکاسان وابسته به نیروهای نظامی تحت پوشش آستان علوی در یک دوره فشرده آموزش عکاسی حرفه‌ای که توسط واحد عکاسی آستان برگزار می‌شود شرکت کردند.

«جابر الحلو» مسئول واحد عکاسى وابسته به بخش تبلیغات آستان که بعنوان آموزگار این دوره آموزشی حضور می‌یابد در این رابطه به واحد اطلاع رسانی آستان گفت: بنا بر دستورات تولیت محترم آستان مبنی بر پیشرفت و بهبود تجربیات و اطلاعات تمامی نیروهای انسانی و خادمان در تمامی بخش‌های آستان و با توجه به حضور فعال نیروهاى نظامى تحت پوشش آستان در مناطق عملیاتى و ضرورت ثبت دلاوری‌هاى ایشان به صورت عکس و فیلم این دوره آموزشى براى عکاسان فعال در مناطق عملیاتى برگزار گردید.

وی افزود: در این دوره که طی 5 روز برگزار شد عکاسان و فیلمبرداران و خبرنگاران وابسته به نیروهای تحت پوشش آستان شرکت کردند و جلسات دوره شامل دو بخش نظری و عملی بود و در بخش عملی عکاسان با شرایط عکاسی در مناطق عملیاتی و پوشش نظامی آشنایی بیشتری پیدا کردند.