وی افزود: من نیز همچون بسیاری از مسیحیان شیفته امام حسین علیه السلام هستم و ایشان را دوست دارم. امام حسین (‌ع) انسانی است که بخاطر سعادت انسان‌ها و دفاع از حقوق مظلومان از جان خود و خانواده خود گذشت. لذا ما برخی از محبین امام حسین (ع) از کشورهای (روسیه) و (اکراین) تصمیم گرفتیم در غالب هیئتی به این مکان مقدس مشرف شویم.

کشیش اکراینی تصریح کرد: بسیاری از مسیحیان اوکراین ارتباط خوبی با مسلمانان دارند و به اسلام احترام می‌گذارند و دوست دارند با تمدن و شخصیت‌های بزرگ اسلامی همچون امام حسین‌(ع) آشنا شوند و علاوه بر این آرزو دارند تا قرآن کریم به زبان‌های آنان ترجمه شود تا از این طریق به تصویری صحیح و واقعی از اسلام دست یابند.

 

کشیش اوکراینی گفت: اکنون مسلمانان اوکراین در ساخت مساجد و انجام مراسم‌های دینی خود آزاد هستند و اسلام در تمام کشورهای جهان به سرعت رو به گسترش است و همین باعث شد ما به کربلا سفر کنیم تا با یکی از شخصیت‌های بزرگ اسلامی به نام امام حسین(ع) آشنا شویم؛ شخصیتی که جان خود و اهل بیت و یاران خود را فدای دین مقدس خویش کرد.

وی افزود: سفر گروه اوکراینی به کربلا به خاطر تاثیر این شهر بر پیروان تمام ادیان آسمانی است تا ما نیز با تاریخ و سنت‌ها و تمدن کهن این شهر آشنا شویم .

سرکی کروک در خاتمه گفت: گروه اوکراینی پس از آشنایی بیشتر با شخصیت بزرگ امام حسین(ع) و دانستن فداکاری‌های امام حسین (ع) و شهادت ایشان و یاران و اهل بیت ایشان در راه یاری دین اسلام و دفاع از کرامت انسان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و امام حسین را دوست دارند و از سوی دیگر استقبال گرم و صمیمانه اهالی کربلا و اخلاق نیکوی مردم این شهر نیز فوق تصور ما بوده که این نیز نشان دهنده اصول و مبانی و ارزش‌های والای دین اسلام است.