هواداران و اعضای داعش این روزها در این شهر صدهزارنفری حرف خود را به کرسی می‌نشانند.

دراین‌بین 300 لیبیایی به‌تازگی از جنگ در صفوف داعش در عراق و سوریه به این شهر در لیبی بازگشته‌اند.

این تروریست‌ها اکنون سیستم آموزشی و قضایی و امنیتی خاص خود را دارند، بنابراین عناصر داعش ازنظر نظامی و اجتماعی کل شهر درنه را تحت کنترل خود دارند.

"بن عثمان" که از اعضای سابق گروه‌های افراطی بود، امروزه به یکی از مخالفان آنان تبدیل شده است. وی به شبکه سی ان ان تأکید کرد که گروه تروریستی داعش اکنون در لیبی در حال تکرار روش‌های خطرناک خود در عراق و سوریه است.

عناصر داعش پس از محاکمه شهروندان و مخالفان در دادگاه‌های ویژه خود، سر آنان مقابل مردم از تن جدا می‌کنند.

تصاویری که حدود یک ماه قبل از درنه منتشر شده است بیانگر اعلام بیعت صدها نفر با ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش است.

بغدادی هم در پی انتشار این ویدیو در پیامی صوتی از این اقدام هوادارانش در لیبی استقبال کرد.

برخی مناطق لیبی اکنون صحنه درگیری داعش و نیروهای باقیمانده ارتش لیبی است.

گروه تروریستی داعش در همین راستا تصاویر کسانی را منتشر کرده است که علیه ارتش لیبی در بنغازی عملیات انتحاری انجام داده‌اند.

باوجود مخالفت برخی جریان‌ها در لیبی با اقدامات افراطی داعش، این گروه تروریستی از سوی برخی گروه‌های افراطی به‌شدت حمایت می‌شود.

اخیراً یکی از مورد اعتمادترین افراد ابوبکر بغدادی سرکرده داعش، سرکردگی عناصر و هواداران این گروه در لیبی را بر عهده گرفته است. این شخص هم مانند ابوبکر بغدادی قبلاً در کمپ بوکا در عراق زندانی نیروهای آمریکایی بود.

این فرد یک عراقی اهل الانبار است، که "ابونبیل الانباری" لقب دارد.

گروه تروریستی داعش تمایلش برای توسعه مناطق تحت نفوذ خود را مخفی نمی‌کند. داعش در ویدئویی که اخیراً با انتشار فیلمی از سربریدن پیتر کاسیگ تبعه آمریکایی، اعلام کرد که در 5 کشور دیگر دنیا از جمله لیبی نیرو مستقر کرده است.

سربریدن یکی از نشانه‌های داعش است؛ عناصر این گروه تروریستی برای اینکه بگویند در منطقه‌ای حضور دارند، دست به چنین جنایتی می‌زنند.

تروریست‌های داعش این روزها روش‌های جنایت‌کارانه و بی‌رحمانه‌ای را برای ایجاد پایگاهی در حاشیه دریای مدیترانه در پیش‌گرفته‌اند؛ منطقه‌ای که با اروپا فقط 300 کیلومتر فاصله دارد. این امر این فرصت را برای ابوبکر بغدادی سرکرده داعش به وجود می‌آورد که بتواند در کشورهای غربی حملات تروریستی انجام دهد.