علی حیدری اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) را تشریح کرد.

به گفته وی، برای ایام عزاداری 2 تیم 30 نفره، در مجموع 60 نفر شامل  جراح عمومی، متخصص قلب، متخصص داخلی طب اورژانس، بیهوشی، پزشک عمومی آقا و خانم پرستار آقا و خانم، متخصص دارویی به عراق اعزام می‌شوند.

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: این تیم‌ها از هفتم تا چهاردهم محرم در چادرهای مخصوص هلال احمر که در بین الحرمین و خیابان جمهوری احداث می‌شود، مستقر می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به انجام چندین هزار عمل جراحی طی ساعت 5 صبح تا 12 شب عاشورای سال گذشته افزود: این جراحی‌ها هم سطحی و هم عمقی بوده‌اند.

به گفته حیدری، به دلیل تفاوت مراسم تاسوعا و عاشورا، تیم اعزامی با تیم اعزام شده در اربعین و نیمه شعبان متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه خدمات ارائه شده از سوی هلال احمر در کربلا رایگان است به زائران ایرانی توصیه کرد: زائران ایرانی گوش به فرامین مقام معظم رهبری بدهند و داخل گروه‌های عراقی نشوند و از عزاداری‌های سالم استفاده کنند.

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر همچنین تأکید کرد: خوشبختانه هیچ مورد از بیماری‌های کرونا و ابولا در عراق مشاهده نشده و زائران با خیال راحت به کربلا سفر کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: چند درمانگاه مخصوص ایرانی‌ها در کربلا داریم و تعدادی هم چادر برای تمام ملیت‌ها و به زائران ایرانی توصیه می‌کنم به درمانگاه‌های مخصوص ایرانی‌ها مراجعه کنند.