العبادی در جریان سفر به استان کربلا با حضور در نشستی خبری با اشاره به اینکه بزودی از دستگاه‌های ردیاب در مراکز ایست و بازرسی رهایی یافته و جایگزین‌های آن را وارد می‌کنیم، تاکید کرد: نیروهای بسیج مردمی هیچ‌گونه تجاوزی در جریان ماموریتشان به شهروندان نداشته‌اند.

نخست وزیر عراق در ادامه تاکید کرد: اوضاع امنیتی در کربلا تحت کنترل است و تدابیر لازم برای حمایت از زائران اتخاذ شده است.

گفتنی است نخست وزیر عراق پس از بازگشت از ایران به استان کربلا سفر کرد تا درباره اوضاع امنیتی و تهدیدهای تروریستی، گفتگو کند.

«سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی طرح ویژه امنیتی در ایام ماه محرم با مشارکت نیروهای امنیتی و عوامل اطلاعاتی با لباس شخصی و پرسنل زن به اجرا در می‌آورند.

وی افزود: این طرح بر بُعد اطلاعاتی و فعال کردن اخباری فوری از سوی نیروهای امنیتی و نیز مردم استوار است و با هر اطلاعاتی از سوی مردم و نیروهای امنیتی سریعا و با جدیت تمام تعامل خواهد شد. این طرح با همکاری وزارتخانه‌ها و موسسات دیگر از جمله بهداشت، حمل ونقل و شهرداری بغداد و هیئت‌های حسینی(ع) اجرا می‌شود.

معن تاکید کرد: بر اساس این طرح حسینیه‌ها و هیئت‌های عزاداری به شدت مورد حمایت واقع می‌شوند. با مسئولان هیئت‌ها هماهنگی قوی به عمل می‌آید و همه اماکن از جمله هتل‌ها و رستوران‌ها به دقت زیر نظر قرار می‌گیرند تا امنیت و سلامت تامین شود.

وی از مردم خواست که از هر گونه تعامل با افراد نا‌شناس در زمینه دریافت هدیه به هیئت‌های حسینی و نیز دریافت خوردنی و آشامیدنی خودداری کنند.