به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، مهدی زندیه‌ وکیلی در نشست مشترک مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با مسئولین ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: پروژه ساخت باب‌الراس در کارگاه شهرستان ساوه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا قبل از آغاز ماه‌های محرم و صفر آماده رونمایی می‌شود.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های فرهنگی مناسب در شهرستان‌ها هم‌زمان با ماه‌های محرم و صفر، این ماه‌ها را بهترین فرصت برای جذب مشارکت و جمع‌آوری کمک‌های مردمی دانست.
زندیه‌ وکیلی بیان کرد: پروژه‌هایی که از طرف ستاد عتبات عالیات کشور بر عهده ستاد استان نهاده می‌شود پروژه‌های مهم و ماندگاری است که با اتمام آن‌ها افتخاری دیگر برای استان مرکزی ثبت می‌شود.
وی با اشاره به‌ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی با توجه به نام‌گذاری سال گفت: بخشی از فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات فعالیت‌های فرهنگی است و باید در این مهم و توسعه فرهنگ عاشورا، برپایی مراسم معنوی و تبیین فرهنگ حسینی اهتمام ویژه داشته باشد.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان مرکزی یادآور شد: انتظار می‌رود ستادهای شهرستانی در ماه‌های محرم و صفر برنامه‌های فرهنگی با محوریت توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا را برگزار و روح معنویت حاکم بر مشارکت و توسعه ساخت عتبات را ترویج دهند.
زندیه‌وکیلی در پایان تأکید کرد: ستاد عتبات عالیات دو هدف امانت‌داری و رساندن نذورات به اماکن مقدس و ایجاد معنویت برای ترغیب مردم به مشارکت را بر عهده دارد.

 


به نقل از حج