به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، در جلسه شورای مرکزی طرح بین‌المللی مستشهدین عاشورا سید قاسم میرنبی، دبیر و مسئول برگزاری طرح، به تشریح طرح پرداخت و افزود: انجمن کبوتران زمینی با توجه به تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر در جهت رشد و شکوفایی اهداف بشردوستانه داشته و همیشه این مقوله را سرلوحه عملکردهای خود قرار داده، بر آن شد تا با ارائه و اجرای طرح بین‌المللی مستشهدین عاشورا بتواند در این زمینه کاری هرچند ناچیز و کوچک را انجام دهد.

مسئول طرح و دبیر انجمن کبوتران زمینی بیان داشت: با توجه به عملکرد سازمان‌های حقوق بشری در سراسر جهان و سازمان‌های مردم‌نهادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، باید بر این نکته اذعان داشت که ثبت واقعه عاشورا و روز دهم محرم و جریانات منتسب به آن در سازمان ملل مغفول مانده و نادیده گرفته‌ شده. همین امر باعث آن شد تا برخی از جریانات خاص از این امر سوءاستفاده نمایند و ما را در جهت طرح این ایده و اجرای آن ترغیب نمایند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی مراحل اجرای طرح مستشهدین عاشورا با همکاری فرهیختگان این عرصه حدود یک سال به طول انجامید و در اواخر سال 1392 کلیات این برنامه به‌عنوان تصویب شورای مرکزی در قالب یک طرح تقدیم مسئولین اجرایی ذی‌ربط گردید.

میرنبی در ادامه گفت: امور اولیه راه‌اندازی دبیرخانه و پایگاه اطلاع‌رسانی طرح بین‌المللی در سه‌ماهه نخست سال 1393 انجام شد و ان‌شاءالله شروع به کار رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی و برپایی کمپینی جهت جمع‌آوری امضا در 28 تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

 مسئول برگزاری طرح بیان نمود: در نظر داریم تا با جمع‌آوری حداقل بیست میلیون امضا از تمامی مردمان آزادی‌خواه و بشردوست جهان، این طرح را در سازمان ملل متحد به ثبت رسانیم. این کار به دو صورت فیزیکی و الکترونیکی انجام می‌پذیرد. البته ثبت‌نام جهت عضویت افتخاری برای همکاری با طرح از زمان افتتاح سایت به نشانی www.ashoora.org در جریان می‌باشد.

سید قاسم میرنبی، مسئول اجرایی طرح بین‌المللی مستشهدین عاشورا، در پایان افزود: دبیرخانه طرح آمادگی هر گونه همکاری علاقه‌مندان را پذیرا می‌باشد و امیدوار است از کمک آزادی‌خواهان جهان بهرمند گردد.

 


برگرفته از وارث