به گزارش«پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش، در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت بر راه‌اندازی کاروان‌های دانش‌آموزی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: این کاروان‌ها منجر به  تاثیرات عمیق تربیتی در میان دانش‌آموزان می‌شود.

وی افزود: عمره دانش‌آموزی گل سرسبد فعالیت‌های پرورشی است که خیل عظیمی از دانش‌آموزان فرهیخته مشتاقانه در انتظار تشرف به این سفر معنوی هستند.

کفاش با بیان این که  اثرات تربیتی عمره در طول عمر دانش‌آموزان ماندگار و تعیین‌کننده است، ادامه داد: برای افزایش کیفیت عمره دانش‌آموزی، دوره‌های آموزشی توجیهی، قبل و حین اعزام برگزار می‌گردد و ما نیز در حال ایجاد یک شبکه اجتماعی با عضویت تمامی معتمرین دانش‌آموز برای حفظ ارتباطات و دست‌آوردهای این برنامه تربیتی بزرگ هستیم.

همچنین رئیس سازمان دانش‌آموزی ضمن سپاس از تلاش‌ها، حمایت‌ها و هدایت‌های مدبرانه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام داشت: در صورت امکان و با توجه به عطش فراوان نوجوانان و جوانان مومن و انقلابی، موضوع افزایش سهمیه عمره دانش‌آموزی در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گیرد.

سعید اوحدی، ریاست سازمان حج و زیارت، نیز گفت: بنده نیز معتقدم عمره دانش‌آموزی یک کار تربیتی اثربخش و تاثیرگذار است؛ لذا همواره از برگزاری آن استقبال کردم. اساسا تاثیر تربیتی فعالیت‌های گروهی بیشتر از فعالیت‌هایی است که دانش‌آموزان حتی با خانواده‌های خودشان انجام می‌دهند. به گفته وی، دانش‌آموزان وقتی در گروه قرار می‌گیرند، بسیاری از آموزه‌های اجتماعی را بهتر و کامل‌تر می‌آموزند و در طول سال‌های سال از آن استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به پیشنهاد ریاست سازمان دانش‌آموزی افزود: موضوع افزایش سهمیه عمره دانش‌آموزی را با محوریت بعثه مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این دیدار با ابراز علاقه طرفین، موضوع کاروان‌های دانش‌آموزی عتبات عالیات نیز مورد گفت‌وگو قرار گرفت و مقرر شد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه به امضا برسانند.
رئیس سازمان حج و زیارت در این خصوص بیان داشت: از کاروان‌های دانش‌آموزی عتبات عالیات استقبال می‌کنیم. اعتقاد داریم اثرات تربیتی عاشورا و کربلا بسیار جذاب و اثربخش است؛ لذا این سازمان آمادگی دارد تا با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به اعزام دانش‌آموزان منتخب سراسر کشور به عتبات عالیات، از اقدامات وزارت آموزش‌ و پرورش حمایت نماید. یقین دارم اثر وضعی این سفر معنوی علاوه بر خود دانش‌آموزان عمره‌گزار، بر خانواده‌ها و همکلاسی و محیط تحصیلی آنان قابل مشاهده است.

 

 

 


به نقل از سازمان حج و زیارت