به گزارش کرب و بلا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه نهمین جایزه اربعین که همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) برگزار شد، به نقش بی‌بدیل آن بانوی بزرگوار در معرفی اهداف قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) جهاد تبیین خود را بعد از شهادت برادر عزیزشان و شهادت اصحاب و یاران امام شروع کردند و در کنار امام سجاد (ع) نقش بی‌بدیل و ماندگار در معرفی اهداف قیام و مظلومیت شهدای کربلا ایفا کردند.

 

«محمدمهدی اسماعیلی» در ادامه اظهار داشت:‌ سال‌های دشوار حضور تروریست‌ها در عراق و سوریه، مانع زیارت نشد. خطرات زیادی در آن سال‌ها مردم را تهدید می‌کرد اما انقلاب اسلامی تمام این تهدیدات را با نام امام حسین (ع) پشت سر گذاشت. اینجاست که زبان فرهنگ و هنر، مهم‌ترین عامل برای انتقال تمام زیبایی‌های این سفر تمدن ساز است.

 

وی با تأکید بر اهمیت رویداد اربعین و حضور میلیون‌ها زائر عاشق از سراسر جهان برای حضور در یک منسک دینی به نام زیارت سیدالشهدا (ع) گفت: حالا که تمام دنیای استکبار تصمیم به سانسور و نادیده گرفتن این اتفاق گرفتند، بایستی تمام عوامل هنری را به کار بگیریم تا لحظات ماندگار این اتفاق بی‌نظیر را روایت کنیم. رویدادی که توسط جریان مردمی صورت می‌گیرد و چیزی جز عشق و علاقه و محبت و عاطفه و حماسه نیست.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه تأکید کرد: رقم زدن رویدادهای هنری با این لشکر میلیونی دلدادگان مکتب عاشورا، شدنی است. ما زیارت اربعین را وسیله‌ای برای دستیابی به تمدن سازی نوین اسلامی می‌دانیم. تمام مظاهر و زیبایی‌های یک زندگی در شأن و تراز جامعه اسلامی را در این ایام همگی تجربه کردیم و باید با ابزار هنر این تجربه را به تجربه ماندگار و همیشگی تبدیل کنیم.