به گزارش کرب و بلا، با همکاری کمیته فرهنگی ستاد اربعین ایران و عراق، سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و پژوهشی کشورهای جهان اسلام به منظور بررسی چالش‌ها و راهکارهای جهانی شدن اربعین حسینی به مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

 در این گردهمایی دو روزه نمایندگان مواکب، فعالان رسانه‌ای و مراکز مطالعاتی و مسئولان ستاد اربعین به همراه نمایندگانی از کشورهای عراق، هند، آفریقا، تاجیکستان، آذربایجان، سوریه، ترکیه، پاکستان و افغانستان حضور خواهند داشت.

 

سخنرانی «حجت‌الاسلام نواب» نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، «سید مجید میر احمدی» معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین و «حجت‌الاسلام اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق ازجمله بخش‌های این همایش علمی است.

 

همچنین قرار است برنامه‌های اربعین 1402 با تشکیل چهارده کمیسیون تخصصی در موضوعات و محورهای آموزش، رسانه و فضای مجازی، ارتباطات بین‌الملل، اتباع و زائران ترانزیت، بانوان، قرآن، تبلیغ و نماز، پژوهش و همایش‌ها، محصولات فرهنگی و تبلیغی و طرح تکریم، آموزش، کودک و نوجوان، مراسم و محافل تبیین و بررسی شود.

 

همایش دوروزه بررسی چالش‌ها و راهکارهای جهانی شدن اربعین حسینی روزهای 25 و 26 آبان ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.