به گزارش کرب و بلا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف معرفی رویداد عظیم فرهنگی، دینی و بین‌المللی «اربعین حسینی» به جهانیان، نهمین جایزه جهانی اربعین را برگزار می‌کند.

 

این رویداد بین‌المللی در رشته‌های «عکس» در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس، «فیلم» شامل فیلم کوتاه، داستانی و مستند، همچنین «سفرنامه»، «فضای مجازی» و «شعر» با موضوعات «راهپیمایی عظیم اربعین حسینی»، «آداب زیارت اربعین در میان ملل مختلف» «جلوه‌های ماندگار زیارت اباعبدالله الحسین (ع)» و ... برگزار خواهد شد.

 

دبیرخانه نهمین جایزه جهانی اربعین همچنین با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند، حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان و مصححان و ناشران کشورهای مختلف و ترویج فرهنگ والای حسینی در بخش کتاب با موضوعاتی نظیر کلیات، معارف، تاریخ، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر، ادبیات: اعم از شعر، داستان کوتاه و بلند، رمان بزرگ‌سال و کودک و نوجوان، مستند نگاری و … پذیرای آثار پژوهشگران و نویسندگان علاقه‌مند به شرکت در این فراخوان است.

 

آخرین مهلت ارسال آثار 26 آذرماه اعلام شده است و عموم علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ارسال آثار خود به دبیرخانه دائمی جایزه جهانی اربعین به نشانی اینترنتی www.intlarbaeen.com مراجعه نمایند.

 

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نهمین دوره جایزه جهانی اربعین، هفتم بهمن‌ماه همزمان با سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.