کرب و بلا: هنر یکی از عرصه‌هایی است که در تبیین و ترویج معارف دینی و به‌ویژه حماسه حسینی تأثیر بسزایی دارد و در این میان موسیقی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

برای همه علاقه‌مندان به هنر آئینی، قطعات موسیقیایی «علی ای همای رحمت»، «آفتاب مهربانی» و «همدم»... با صدای «محمد اصفهانی» چهره سرشناس عرصه هنر آواز و موسیقی ایرانی، نواهایی خاطره‌انگیز و ماندگار است.

 

هنرمند خوش‌قریحه‌ای که در کنار تحصیلات دانشگاهی و طی مدارج عالی در رشته پزشکی، حضور موفقی نیز در دنیای هنر داشت. وی موسیقی ایـرانـی را از مکتب بزرگان موسیقی ایران همچون «محمدرضا شجـریان» و «علی جهانـــدار» آموخت. سپس تصنیف‌خوانی، ترانـه و زیبایی‌شناسی در الحـان موسیـقی اصیل ایرانی را از محضر اساتید برجسته «همایون خـرم»، «فریدون شهبازیان» و «بابک بیـات» فرا گرفت.

 

اما آنچه به کارنامه هنری محمد اصفهانی اعتباری ویژه بخشیده، قطعات ماندگاری ازجمله «فرصت بدرود»، «محرم»، «سقای تشنگان»، «نوگل نینوا» و ... است که نام این خواننده ر در زمره صاحبان آثار عاشورایی ثبت کرده است.

 

«کرب و بلا» ضمن تبریک زادروز این هنرمند متعهد، برای محمد اصفهانی و همه هنرمندانی که دل در گرو سیره و مرام حسین بن علی (ع) دارند، آرزوی سلامت، طول عمر با عزت و موفقیت روزافزون دارد.