به گزارش کرب و بلا، حادثه تلخ هتک حرمت به ساحت نورانی قرآن کریم در کشور سوئد منجر به بروز واکنش‌های مختلف مسلمانان جهان و شخصیت‌های بلندپایه کشورهای اسلامی شد.

 

عضو شورای اداری آستان قدس عباسی نیز روز گذشته در سخنانی اقدام به این حرکت نفرت‌انگیز آن هم در کشوری که مدعی آزادی بیان است را نوعی تروریست فکری دانست که با هیچ‌یک از اشکال تروریست تفاوتی ندارد.

 

به گفته «عباس الدده الموسوی» هتاکی به قرآن کریم در مناسبتی مقدس یعنی روز عید قربان ا حماقتی نو دانست که با هدف جریحه‌دار ساختن عمدی احساسات دو میلیارد مسلمان و تحریکی برای آرامش آن‌ها صورت گرفته و ارزش‌های مقدسشان را تحت تأثیر قرار داده است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: این رفتارها در چارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد و مغایر با اصول احترام به عقاید گوناگون بشریت و تلاش‌های جهانی برای کنار گذاشتن فرقه‌گرایی و نژادپرستی است.

 

عضو شورای اداری آستان قدس عباسی خاطرنشان کرد: نباید از حادثه قرآن سوزی چشم‌پوشی کرد، زیرا تروریست فکری با هیچ‌یک از اشکال تروریست نفرت‌انگیز تفاوتی ندارد و ما لا اقتدا به مراجع دینی خود اتخاذ اقدامات اثرگذار برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی و بازنگری در قانون‌هایی که اجازه وقوع آن‌ها را می‌دهد را از مجامع بین‌المللی خواستاریم.