به گزارش کرب و بلا، همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت اول سفیر امام حسین (ع)، حضرت مسلم بن عقیل، ویژه‌برنامه ایام مسلمیه طبق سنوات قبل به مدت سه شب در جوار آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برگزارخواهد شد.

 

این مراسم سنتی از شام یکشنبه چهارم تیرماه با حضور هیئات مذهبی و دسته‌های عزادار در صحن امام حسن مجتبی (ع) آغاز می‌شود و به مدت سه شب ادامه خواهد داشت.

 

تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته و بین‌المللی، سخنرانی وعاظ و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت (ع) ازجمله «غلامرضا سازگار» و دیگر مداحان، سینه‌زنی و تجمع دسته‌های عزاداری از گوشه و کنار شهر تهران ازجمله برنامه‌های این آیین سنتی مذهبی است که با همکاری خانه مداحان به یاد نخستین شهید کربلای حسینی برپا خواهد شد.

 

خادمان استان عبدالعظیم حسنی همچون سال‌های گذشته و با هدف هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم، با تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و... آماده میزبانی از هیئت‌های عزادار و عاشقان اهل‌بیت (ع) هستند.

 

گفتنی است جهت بهره‌مند شدن عموم مردم، این آیین مذهبی و سنتی از طریق شبکه پنج سیما و رادیو تهران به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.