به گزارش کرب و بلا،  سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف حضور حداکثری هنرمندان فعال در عرصه کالیگرافی یا نقاشی‌خط، مهلت ارسال آثار به دومین رویداد هنری ویژه ایام سوگواری ما محرم را تا 31 خردادماه تمید کرد.

 

این رویداد هنری با هدف فراهم نمودن زمینه‌ی خلق و ایجاد طرح‌ها و تجربه‌های نو در سیما و منظر شهر، امکان و قابلیت اجرای ایده‌ها با استفاده از زبان هنر، ایجاد تعامل اجتماعی بین هنرمندان و شهروندان، و همچنین ترویج فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی و اسلامی در ایام سوگواری ماه محرم با دعوت از تمامی هنرمندان فعال در زمینه کالیگرافی برگزار خواهد شد.

 

بر اساس فراخوان اعلام شده، تکنیک و شیوه ارائه آثار باید با رنگ اکریلیک باشد و دبیرخانه رویداد از پذیرفتن تکنیک اجرایی دیگری از قبیل تکه چسبانی (کولاژ)، ماژیک ، استیکر، اسپری و پیستوله و ... معذور است. همچنین آثاری که پیش از این در فراخوان‌های دیگر پذیرفته شده‌اند، مجاز به شرکت در این رویداد نیستند. طرح‌های ارسالی هنرمندان نیز پس از داوری عودت داده نخواهد شد.

 

به ازای طراحی و اجرای هر اثر منتخب مبلغ 8000000 ریال و برای اجرای مجدد هر طرح مبلغ 300000000 به شرکت‌کنندگان پرداخت می‌شود.

 

ارائه تصویر نهایی اثر، از ملزومات اجرایى تمام آثار است که پس از اتمام رویداد در قالب CD توسط هنرمند به این سازمان ارائه می‌گردد.

 

هنرمندان با گرایش‌های مختلف در هنرهای نقاشی‌خط و تذهیب، به‌صورت فردی یا گروهی و همچنین  شرکت‌های حقوقی (فعال در زمینه هنر) با رعایت الزامات و مقررات می‌توانند در این رویداد هنری آئینی شرکت کنند.