به گزارش کرب و بلا، با وجود گذشت بیش از ده روز از وقوع زلزله شدید در دو کشور ترکیه و سوریه که علاوه بر کشته و مصدومت هزاران تن، منجر به تخریب مناطق مسکونی و خسارات سنگین نیز گردید، موج کمک‌های انسان دوستانه روانه مناطق زلزله‌زده شده است.

 

کمیته امدادرسانی آستان حسینی نیز با توجه به توصیه مرجعیت دینی کشور عراق مبنی بر کمک به زلزله‌زدگان، اقدام به سازمان‌دهی و ارسال کاروان‌های کمک‌رسانی جهت حمایت از آسیب دیدگان زلزله نمود و طی روزهای اخیر بزرگ‌ترین کاروان امدادرسانی از حرم مطهر حسینی به سمت سوریه حرکت کرد.

 

12-2-6.jpg

 

این کاروان با چهارصد خودرو و شصت تریلر حامل اقلام مورد نیاز شهروندان زلزله‌زده سوری شامل ده هزار تخته پتو، لوازم پزشکی و مواد غذایی، پوشاک، چادر و دیگر اقلام ضروری است و علاوه بر آن تعدادی از کارکنان بخش مهمانسرا برای تهیه غذای گرم و توزیع میان بازماندگان زلزله به این کشور اعزام شده‌اند.

 

همچنین یک کاروان پزشکی جهت مداوای آسیب دیدگان و مجروحان از سوی آستان مطهر امام حسین (ع) به کشور سوریه سفر کرده و قرار است با هماهنگی وزارت بهداشت دو کشور اقدامات لازم جهت انتقال هوایی مصدومان به کربلا و درمان آنان در بیمارستان‌های آستان قدس حسینی صورت گیرد.

 

12-2-5.jpg

 

تولیت استان قدس عباسی نیز با بسیج امکانات مادی و انسانی خود به کمک آسیب دیدگان زلزله شتافته و در تازه‌ترین اقدام، بیش از 220 نیروی امدادی به نمایندگی از عتبه عباسی جهت کمک‌رسانی به کشور سوریه اعزام خواهند شد.