به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، دکتر علی حیدری با اعلام این خبر گفت: این گروه پزشکی به منظور خدمت‌ رسانی به زائران کربلا در نیمه شعبان، ۳ روز زود‌تر از این تاریخ برای یک هفته به کربلا اعزام می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه پزشکان همکار مرکز پزشکی حج و زیارت بر اساس درخواست جمعیت هلال‌احمر این کشور در ایام پرتردد و شلوغ کربلا مانند عاشورا و تاسوعای حسینی، ‌ اربعین و نیمه شعبان برای خدمات‌ رسانی اعزام می‌شوند، اظهار کرد: بر این اساس همزمان با نیمه شعبان، ‌۶۰ پزشک و متخصص شامل متخصصان قلب، ‌داخلی، بیماری‌های عفونی، ‌ اورژانس و پزشکان عمومی و همچنین امدادگران زن و مرد، به زائران خدمت می‌دهند. 

حیدری درباره تأمین دارو برای این ایام، افزود: ۷ تن دارو از یک ماه قبل به عتبات ارسال شده است و هم اکنون با ذخیره داروهای ارسالی، هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. 

خرید ۲ دستگاه آمبولانس دارای امکانات بیمارستانی

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به خرید ۲ دستگاه آمبولانس اشاره و اعلام کرد: هم‌اکنون این آمبولانس‌های تیپ ‌C که امکانات بیمارستانی بسیاری دارد از کشور امارات و محل بیمارستان ایرانی تهیه شده و مراحل ترخیص گمرکی آن در بندر بصره در حال انجام است. 

به گفته حیدری این آمبولانس‌ها پس از انتقال به کشور عراق، جایگزین آمبولانس های قدیمی در نجف اشرف و کربلا خواهد شد. 

وی همچنین به تفاهم نامه این مرکز با اورژانس کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر با اورژانس تفاهم نامه‌ای امضا شده تا پس از ترخیص آمبولانس‌ها و استقرار آن‌ها، ‌هر ماه ۴ نفر از نیروهای متخصص اورژانس در آمبولانس‌ها مستقر باشند تا کیفیت خدمت‌ رسانی به زائران بیشتر شود.


برگرفته از مهر