به گزارش کرب و بلا، صندوق قرض‌الحسنه زیارت از جمله پروژه‌های موسسه فرهنگی زیتون است که سال‌هاست در زمینه اعطای وام به مشتاقان زیارت سیدالشهدا (ع) فعالیت می‌کند.

 

فعالیت این صندوق متفاوت از سایر موسسه‌ها و مراکزی است که در زمینه اعطای تسهیلات مالی فعالیت می‌کنند و شاید هویت اصلی این صندوق که هموارنمودن مسیر سفر تمامی کربلانرفته‌هاست، وجه تمایز فعالیت‌های این صندوق است.

 

مسئول اجرایی صندوق قرض‌الحسنه زیارت شرایط لازم برای دریافت وام از این صندوق را متفاوت از دیگر صندوق‌های مالی اعتباری دانسته و می‌گوید: مبنای ما برای پرداخت تسهیلات؛ صرفاً عدم توانایی افراد برای تدارک هزینه سفر به عتبات عالیات است و هر کسی به‌واسطه دریافت این وام دیگر مشکلی برای زیارت رفتن نداشته باشد، به‌عنوان متقاضی وام شناخته شده و در نوبت دریافت تسهیلات قرار می‌گیرد.

 

«نوید جمشیدنژاد» یکی از امتیازات این صندوق را اعتماد سپرده‌گذاران عنوان و تصریح کرد: درصد بالایی از سپرده‌گذاران، زمان سررسید بازپرداخت مبالغ، خواستار تمدید سپرده خود در صندوق هستند یا مبالغ را به‌صورت بلاعوض در اختیار صندوق زیارت می‌گذارند و این‌ نتیجه اعتماد صاحبان سپرده به مجریان و دست‌اندرکاران صندوق است که از بازپرداخت به‌موقع سپرده‌ها، ارائه گزارش سالانه از عملکرد صندوق و ارتباط دوسویه نشات می‌گیرد.

 

وی بخش جذاب فعالیت صندوق زیارت را تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده برای وام‌دهی به متقاضیان دانست و افزود: علیرغم افزایش قیمت‌ها و هزینه سفر به عتبات عالیات، میزان اعتبار اختصاص یافته برای این سفر نیز افزایش یافته و خوشبختانه اکنون در وضعیتی هستیم که تعداد متقاضیان دریات وام از تعداد 28 نفر به بیش از 300 نفر افزایش یافته است.

 

8-1-6.jpg

 

شاید خالی از لطف نباشد بدانیم در ایامی که بواسطه شیوع بیماری کرونا امکان اعزام زائر به عتبات عالیات وجود نداشت، فعالیت صندوق زیارت متوقف نشد و با فراهم ساختن تسهیلات از جمله افزایش اقساط وام گیرندگان، تعویق و افزایش زمان بازپرداخت وام و کمک گرفتن از بانیان خیر به عنوان حامی وام‌گیرندگان، به شکل دیگری در قبال تعهدات خود انجام وظیفه نمود که همین امر نیز با هماهنگی و کسب رضایت از بانیان صندوق و سپرده‌گذاران صورت گرفته است.

 

به گفته جمشیدنژاد، فعالیت این صندوق منحصر به محدوده زمانی خاصی نیست و علاوه بر ایام خاص ماه محرم و صفر و ایام زیارتی امام حسین (ع)، در طول سال تمامی آرزومندان سفر به صحن و سرای اباعبدالله الحسین (ع) می‌توانند با مراجعه به این صندوق و اعلام درخواست خود، از تسهیلات سفر به عتبات عالیات بهره‌مند شوند.

 

مسئول اجرایی صندوق قرض الحسنه زیارت تاکید کرد: آرمان ما ساختن روزی است که حسرت زیارت کربلا به دل هیچ‌یک از محبین اهل‌بیت (ع) باقی نماند و برای تحقق این آرمان با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

 

عموم هموطنان جهت دریافت تسهیلات سفر به عتبات عالیات و نیز بانیان خیر جهت سپرده‌گذاری و مشارکت در این امر خداپسندانه می‌توانند به وب‌سایت موسسه زیتون مراجعه کنند و یا با شماره  91009596-021 تماس بگیرند.