به گزارش کرب و بلا، مراسم اختتامیه‌ی نخستین دوره دوسالانه «کتاب عاشورا» ویژه معرفی و تقدیر از برترین آثار عاشورایی منتشر شده در سال‌های 98 و 99 صبح پنج‌شنبه 22مهرماه برگزار می‌شود.

 

«اسلام علوی، اسلام اموی: پژوهشی در باب علل و انگیزه‌های نهضت عاشورا» نوشته «صابر اداک»، «امام حسین (ع) و روش رواداری» اثر «عبدالله احمد یوسف»، «سنگ و سینه: نحقیقی در موسیقی آیینی استهبان» نوشته «مجتبی صفایی»، «مجالس مذهبی در ایران معاصر» اثر «محسن حسام مظاهری» و .... از جمله آثاری هستند که به عنوان نامزد نخستین دوره این دوسالانه معرفی شده‌اند.

 

بر اساس اعلام دبیرخانه دوسالانه کتاب عاشورا، در بخش جنبی این مراسم، از سه چهره شاخص فرهنگ مکتوب عاشورا؛ «مهدی پیشوایی»، «رحیم نیکبخت» و «حسین  متقی» تقدیر خواهد شد.

 

مراسم اختتامیه‌ی نخستین دوره دوسالانه کتاب عاشورا صبح پنج‌شنبه 22 مهرماه از ساعت 10 صبح در محل خانه شعرو ادبیاتواقع در بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

 

به دلیل محدودیت‌های ناشی از مقابله با شیوع بیماری کرونا، این مراسم با جمعیت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام دبیرخانه این دوسالانه به نشانی instagram.com/ashoorabook@ در جریان کامل مراسم قرار بگیرند.