به گزارش کرب و بلا، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی و با توجه به افزایش لحظه به لحظه زائران طریق الحسین (ع)، استراحتگاه «الکرار» در جنوب شهر نجف اشرف جهت استقبال، اسکان و پذیرایی از عزاداران و زائران اربعین حسینی به بهره‌برداری رسید.

 

6-29-31.jpg

 

آستان مقدس علوی برای خدمت‌رسانی به زائران مسیر نجف تا کربلا اقدامات متعددی را در نظرگرفته است و استراحتگاه الکرار از جمله این اقدامات است که در محل عمود 99 واقع شده و زائران حرم امیرالمومنین (ع)، پیش از حرکت به سمت کربلای معلی، امکان اسکان و دسترسی به خدمات ارائه شده در این استراحتگاه را خواهند داشت.

 

6-29-41.jpg

 

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط گروه‌های پزشکی حاضر در محل، پذیرایی و توزیع وعده‌های غذایی از ساعات ابتدایی صبح تا پایان شب و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی و امنیتی برای حفظ سلامت و امنیت زائران از جمله خدماتی است که در این موکب استراحتگاهی به زائران ارائه خواهد شد.

 

6-29-5.jpg

 

پخش نواهای مذهبی، برپایی مجالس سخنرانی و عزاداری، راهنمایی زائران و پاسخ به سوالات مذهبی و اعتقادی از دیگر خدمات خادمان حسینی در استراحتگاه الکرار است.

 

6-29-6.jpg

 

آستان قدس علوی همه ساله در ایام ماه محرم و صفر تمام امکانات خود را برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی، به ویژه زائران شرکت‌کننده در راهپیمایی عظیم نجف تا کربلا به کار می‌گیرد.