به گزارش کرب و بلا، هفدهمین کنگره ملی شب شعر عاشورایی به همت دبیرستان علامه حلی تهران و با همکاری حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

این کنگره با هدف پرداختن به فرهنگ و معارف عاشورای حسینی با زبان شعر و گسترش فعالیت‌های ادبی با محوریت سیره، سلوک، مصائب، اندیشه و آموزه‌های عاشورای حسینی برگزار می‌شود.

 

کشف استعدادهای جوان فعال در حوزه خلق اشعار فاخر شیعی به‌ویژه شعر عاشورایی و گرامی‌داشت شاعران برتر عاشورایی و تلاش در نشر حداکثری اشعار برگزیده از دیگر اهداف هفدهمین گردهمایی شاعران عاشورایی است.

 

این کنگره با محوریت «شعر عاشورایی» و « تربت حضرت سیدالشهداء (ع)» در دو بخش‏ آزاد، دانش‌آموزی برگزار می‌شود و شاعران آئینی کشور می‌توانند آثار خود را در قالب‌های سنتی، ترانه، نیمایی و سپید به نشانی اینترنتی دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.

 

بر اساس این فراخوان هیچ محدودیت سنی برای ارسال آثار وجود ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر با پنج قطعه در موضوعات جشنواره شرکت نمایند. آخرین مهلت ارسال آثار 26 شهریورماه است و پس از پایان این مهلت و داوری آثار رسیده به دبیرخانه کنگره، از برگزیدگان در مراسم اختتامیه تجلیل خواهد شد.

 

شاعران، ترانه‌سرایان و عموم هنرمندان آئینی می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به وب‌سایت دبیرخانه کنگره www.helli.ir  مراجعه و یا با شماره 021-55415551 تماس برقرار نمایند.