به گزارش کرب و بلا، مسؤول ستاد مردمی طرح ملی «مائده غدیر» حرکت بر مبنای غدیر را زیربنای تحقق تمدن اسلامی دانست و گفت:  چند سالی است در مسیر احیای غدیر حرکت‌های قابل توجه رقم زده شده است، درحالی‌که در گذشته غدیر مغفول مانده بود و ما کمتر به آن می‌پرداختیم.

 

«حسین حائری» که در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور سخن می‌گفت، از راه‌اندازی ستاد مردمی اطعام غدیر خبر داد و افزود: در روایات نسبت به اطعام در غدیر تأکید ویژه‌ای شده و در واقع اوج قضیه سفره‌داری گره‌خورده با غدیر است و در ماه محرم هم ما سر دیگ نذری با مسیحی و کلیمی گره خورده‌ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال در پویش «یک وعده با علی» حمایت از گروه‌های جهادی و هیأت‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این‌ راستا 1500 نقطه مورد حمایت قرار گرفتند که 100 نقطه به صورت ویژه‌تر دیده شده‌اند.

 

به گفته حائری در عید قربان می‌توان مهمان‌ و‌ در غدیر می‌توان میزبان برادران اهل سنت بود و با ابن شیوه می‌توان اختلافات قومی و قبیله‌ای را رفع کرد.

 

مسؤول ستاد مردمی طرح ملی مائده غدیر همچنین خاطر نشان کرد: در بخش دوم پویش یک وعده با علی، «اطعام خانه به خانه» با عنوان شما هم مهمان مولایید دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم تا عید غدیر امسال یک حرکت گسترده در کشور رقم بزنیم.