به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام های صورت گرفته به عتبات عالیات گفت: در 6 ماهه دوم سال 92 نسبت به 6 ماه سال 91 افزایش 65 درصدی در اعزام‌ها داشتیم و در ایام نوروز نیز مصوبه‌ای از سازمان بعثه گرفتیم که اگر زائرین عتبات که در فراخوان شمسا نتوانستند ثبت نام کنند هر آژانسی که دارای مجوز بند پ است می تواند طبق مقررات سازمان حج و زیارت زائران را اعزام کند و 9 مجموعه موفق به این کار شدند.
وی در خصوص آمار شهیدان و زخمی ها در سال 91 یادآور شد:7 شهید و 49 نفر زخمی و در 6 ماهه سال 92 یک نفر شهید و 19 نفر زخمی داشتیم با هماهنگی‌هایی که با بنیاد شهید داشتیم در حوادث تروریستی آنها زیر پوشش بنیاد شهید هستند و اگر مصدوم شده باشند جانباز محسوب شده و می‌توانند از امکانات استفاده کنند.
اوحدی تصریح کرد: در سال 93 عتبات از یک پکیج خارج شده و در دوره های بعدی پکیج های جدیدی ارائه خواهیم داد  و بسته های دو و سه روزه خواهیم داشت که در فراخوان خرداد ماه این بسته‌ها ارائه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد:در 27 اسفند ماه از بانک های ملی و ملت و گردشگری و بخش خصوصی دعوت کردیم و کنسرسیومی تشکیل شد که 25 درصد تامین سرمایه بانک ملت، 20 درصد گردشگری، 20 درصد بخش خصوصی و 10 درصد شرکت توسعه امید زائر سرمایه گذاری کردند و ما نمی خواهیم تصدی‌گری کنیم و هیچ محدودیتی برای جذب سرمایه گذران خصوصی نداریم.
وی به کمک خیرین برای ساخت هتل و زائرسرا در عتبات اشاره کرد و گفت: خیری در خوزستان هزینه ساخت یک زائرسرا در چزابه را بر عهده گرفته است و یک مجموعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از شیعیان حاشیه خلیج فارس نیز 80درصد ساخت یک هتل در شلمچه را تقبل کردند.
اوحدی افزود: عزم ملی را در کلان کشور خواهیم داشت و از ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهیم کرد و در این زمینه نیز اقداماتی در جهت چاپ اوراق برای مشارکت‌های مردمی صورت گرفته است.
وی افزود: دو زمین در کربلا و نجف در اختیار سازمان حج و زیارت قرار گرفته که یک زمین از سوی بخش خصوصی عراق در کربلا با ظرفیت ساخت 600اتاق و یک زمین از سوی ستاد بازسازی عتبات در نجف با ساخت بیش از 1000 اتاق در دست اقدام است و همچنین ساخت یک مجموع بین راهی در نزدیکی همدان در ایام اردیبهشت ماه شروع خواهد شد.
اوحدی در خصوص اختصاص دوباره ارز مبادلاتی به زائرین عتبات گفت: مذاکراتی با بانک مرکزی داشتیم و گشایشی برای بانک مرکزی حاصل شد و همکاری که با وزارت نفت داشتیم احتمال 90 درصد بازگشت ارز مبادلاتی برای زائرین عتبات وجود دارد.

 


به نقل از باشگاه خبرنگاران