به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در نخستین کاروان زیارتی زائران حرم حسینی 200 تن از کسانی که تا کنون به عتبات عالیات مشرف نشده اند، اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح 200 نفر از واجدین شرایط در قالب 5 کاروان 40 نفره به عتبات عالیات اعزام خواهند شد، افزود: برای انتخاب این زائران اولویت هایی از قبیل خدام ثابت و افتخاری بقاع متبرکه و امامزادگان، روحانیون و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمین ثابت مساجد، افراد واجد شرایط مناطق محروم و روستایی که همگی می بایست متأهل باشند، در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: هدف از اجرای طرح زیارتی زائران حرم حسینی، اجرای امینانه نیات واقفین در زمینه اعزام نیازمندان و محرومان به عتبات عالیات از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بیشترین تعداد سهمیه استانی را با 15 نفر متعلق به استان تهران در طرح زائران حرم حسینی دانست و افزود: اعزام این 5 کاروان جمعه 29 فروردین ماه از استان کرمانشاه به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.


برگرفته از مهر