به گزارش کرب و بلا، رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف با اعلام خبر از سرگیری روند تکمیل صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، اظهار داشت: روند اعزام‌های نیروهای ستادی به عراق با مشکلات فراوان در صدور ویزا آغاز شده است و به مرور نیروها وارد نجف می‌شوند.

 

«ماشاالله بختیاری» با بیان اینکه اکنون بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) مراحل پایانی را طی می‌کند، گفت: بخش زیارتی تقریباً تکمیل شده و بخش غیر زیارتی شامل موزه، مضیف، کتابخانه و امور اداری در حال احداث است که با توجه به اهمیت ساختمان اداری، سعی کردیم این بخش را زودتر از سایر بخش‌ها تکمیل و در اختیار متولیان حرم قرار دهیم.

 

روند احداث صحن حضرت زهرا (س) از اوایل دهه 90 به منظور توسعه حرم علوی آغاز و مقرر شد این صحن در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی در مساحتی بالغ بر 220 هزار مترمربع ساخته شود.

 

در بخش غیرزیارتی، مضیف، قسمت اداری، کتابخانه و موزه پیش‌بینی شده بود در بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) در طبقات مختلف ساخته شد و با توجه به اهمیت خدمات رسانی به زائران در ایام خاص بویژه اربعین حسینی، بخش بخش زیارتی در اولویت قرار گرفت تا جایی که بخش قابل توجهی از صحن تجهیز و به روی زائران باز شد.

 

از اواخر سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرز عراق، امکان اعزام نیروهای ستادی هم وجود نداشت و صحن حضرت زهرا (س) که قرار بود دو سال گذشته تکمیل و افتتاح شود، با توجه به برخی تغییرات و شیوع کرونا افتتاح آن به تعویق افتاد.