به گزارش کرب و بلا، بالغ بر 8 ماهی است که ویروس منحوس کرونا بر سطح همه جوامع و به ویژه جامعه شیعیان سیطره پیدا کرده است که پیامد آن اتفاقات ناگواری بوده که زندگی همه ما را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

 

حال که در آستانه سالروز شهادت امام حسن (ع) و وفات رسول اکرم (ص) قرار داریم، مبتنی بر کتاب «کتاب غدیر در سیره امام  حسن(ع)»، دعایی را که امام حسن (ع) همواره در پوشیده ماندن از خطرات و بیماری‌ها، آن را می‌خواندند، ذکر می‌کنیم باشد که جامعه اسلامی از بلایا، خطرات همیشه مصون بماند:

پروردگارا! ای آنکه بین دو دریا مانع و فاصله قرار دادی ، ای دارای نیرو و توانمندی، ای آنکه جایگاهش برتر است ، چگونه از تو در هراس باشم در حالی‌که تو امیدم می باشی و چگونه مورد ستم واقع شوم در حالی‌که تو پناهم هستی.

 

پس با پوشش خود مرا از دشمنانت پوشیده دار و صبر و بردباریت را بر من فرو ریز و با قدرتت مرا بر دشمنانم یاری گردان ، و با یاریت کمک فرما، پناه تویی و اعتماد بر توست ، پس در کام، گشایش و فرج مقدر کن.

 

ای آنکه اهل مکه را در مقابل اصحاب فیل یاری کرده و پرندگان ابابیل را برای آنان فرستادی تا ایشان را با سنگ‌های آتشین سنگ‌باران کردند، هر که با من دشمنی می کند را عقوبت کن.

 

خداوندا! شفا از هر بیماری و یاری بر دشمنان و توفیق بر آنچه خشنودی تو در آنست را از تو می‌خواهم.

 

ای پروردگار! هر که در آسمان و زمین و در میان آنها و در زیر زمین است، از تو شفا طلبیده و از تو بخشش می‌خواهم و بر تو توکل می‌کنم و خداوند آنان را کفایت کرده و او شنوا و داناست.