به گزارش کرب و بلا، وب‌سایت «العتبه الحسینیه المقدسه» به عنوان وب‌سایت رسمی استان قدس حسینی در آخرین مطلب خود با نمایش تصویری از اثر نقاشی «حسن روح‌الامین» که همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رونمایی شد، به توصیف صحنه‌هایی از این اثر حماسی پرداخته است.

 

تکنیک‌های هنری به کار رفته در این اثر، تلاش برای ایجاد یک تاریخ بصری منطبق با روایات تاریخی معتبر، استفاده هنرمندانه از نمادها و رنگ‌ها برای جان دادن به شخصیت‌های محوری تجسم چهره حق و باطل برای نمایش واقعی صحنه‌ای از نبرد روز عاشورا برای بیننده و پرداختن به جزئیات هنری که در این قاب به تصویر کشیده شده، بخشی از توصیفاتی است که پیرامون نقاشی عاشورایی حسن روح‌الامین بیان شده است.

 

6-30-1.jpg

 

روح‌الامین در تازه‌ترین آثار خود با عنوان «مصاف» تلاش کرده است صحنه مجاهدت سیدالشهدا (ع) و برادر بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس (ع) را در مصاف با لشکر عمر سعد برای رسیدن به شط فرات و رساندن آب به خیمه‌ها را به تصویر بکشد.

 

نقاشی دیجیتال «مصاف» اثر خلاقانه حسن روح‌الامین هنرمند توانای ایرانی، همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر روی دیوارنگاره میدان حضرت ولیعصر (عج) تهران به نمایش درآمد.

.