به گزارش کرب و بلا، به دنبال انتشار ویدیویی از سخنان استاندار کربلا مبنی بر برگزاری مراسم اربعین حسینی، سفیر ایران در عراق با اشاره به سوءبرداشت از این سخنان، تأکید کرد: مقامات عراقی به هیچ زائر خارجی اجازه ورود به عراق در ایام اربعین را نخواهند داد.

 

به گفته «ایرج مسجدی» در فیلم منتشرشده استاندار کربلا با ابراز امیدواری رفع کامل بیماری کرونا و بازگشت شرایط به حالت عادی، عراق دوباره میزبان زائران داخلی و خارجی اربعین حسینی باشد.

 

وی با بیان اینکه عراق با توجه به شرایط شیوع کرونا پیش از این نیز اعلام کرده بود از پذیرش زائر خارجی معذور است، این موضوع کاملا روشن است و دولت عراق با توجه به این شرایط برای پذیرش زائران در ایام اربعین و تبعات احتمالی آن آمادگی ندارد و زائر خارجی نمی‌پذیرد.

 

مسجدی همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق گفت: در حال حاضر مرزهای تجاری ایران و عراق به مدت دو روز در هفته باز است و در آینده نزدیک قرار است این مدت به چهار روز افزایش یابد.

 

سفیر ایران در عراق در خصوص سفرهای هوایی هم اظهار داشت: در طول هفته دو پرواز از ایران به عراق و بالعکس صورت می‌گیرد که به جابجایی دانشجویان، دیپلمات‌ها، بیماران و تجار و کسانی است که در عراق مشغول به فعالیت هستند.

 

لازم به ذکر است امروز برخی رسانه ها از بازگشایی مرزهای عراق در ایام اربعین به نقل از استاندار کربلا خبر دادند که البته تنها ابراز امیدواری از سوی وی بود.