به گزارش کرب و بلا، در میان آثار مکتوب پیرامون شخصیت امام حسین (ع) کتاب «حسین از زبان حسین» نوشته «محمد محمدیان» به واسطه ویژگی‌های خاص این کتاب از جمله مستند و معتبر بودن تمامی مطالب بیان شده در کتاب اثری خواندنی به شمار می‌آید.

 

این کتاب در هشت فصل دوران ولادت امام حسین (ع) تا شهادت آن حضرت و پس از آن را از زبان خود حضرت روایت می‌کند. همچنین ماجرای اسارت کاروان تا بازگشت به کربلا و سپس مدینه از زبان حضرت زینب (س) شرح داده شده است.

 

دوران رسول خدا (ص)، دوران امیرالمومنین (ع)، دوران امام حسن (ع)، امامت، آغاز مبارزه آشکار با حاکمیت اموی، از مکه تا کربلا، و تو چه می دانی کربلا چیست، پس از شهادت امام حسین (ع» عناوین فصل‌های هشت‌گانه این کتاب است.

 

نویسنده در مقدمه این کتاب با اشاره به وجود مطالب متعدد و محتواهای فراوان در مورد زندگی و شخصیت سیدالشهدا (ع)، استفاده از متونی که دارای منبع تاریخی موثق و معتبر هستند را وجه تمایز این کتاب در مقایسه با آثار مشابه بیان کرده و می‌گوید: در مورد دوران مختلف زندگی امام به‌ویژه واقعه عاشورا در متن روضه‌ها و روایات مشهور مضامینی هستند که سالیان سال در تاریخ بیان شده‌اند اما به دلیل نبود منبع موثق علیرغم جستجوی فراوان در کتب و اسناد متعدد، این مطالب در کتاب گنجانده نشده است.

 

کتاب «حسین از زبان حسین» اثری خواندنی است که با دوجلد سخت و شومیز با قیمت 250000 و 405000 ریال توسط انتشارات «نشر نعارف» منتشر شده و پیشنهاد مناسبی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با امام سوم شیعیان به ویژه در ایام ماه محرم است. 

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت و مطالعه کتاب به وب سایت «پاتوق کتاب فردا» و یا انتشارت نشر معارف مراجعه و اقدام به خرید اینترنتی کتاب نمایند.