به گزارش کرب و بلا، کتاب «روضه» بازنویسی دوباره‌ای از کتاب تاریخی «روضه‌الشهدا» است که توسط «محمد حقی» با تکیه بر منابع متقدم ‌تاریخی و با زدودن تحریفات تاریخی و نقل‌های ضعیف با روایتی امروزی چاپ و منتشر شده است.

 

روضه‌الشهدا نوشته «ملاحسین واعظ کاشفی» در اوایل قرن دهم هجری، در میان شیعیان چنان جایگاهی پیدا کرد که نام مجالس عزاداری امام شهید را به مجلس روضه‌خوانی تغییر داد و به عنوان منبع مورد استناد، توسط سخنرانان و مداحان مورد استفاده قرار گرفت.

 

این کتاب با گذشت اندک زمانی به زبان ترکی و کردی و اُردو نیز ترجمه شد. البته این کتاب از داشتن نواقصی همچون نقل‌های ضعیف رنج می‌برد و بعد از 500 سال به خاطر غلط‌‌های تاریخی‌اش کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

«محمد حقی» در اثر خود تلاش کرده با تکیه بر منابع متقدم ‌تاریخی، تحریفات تاریخی و نقل‌های ضعیف آن را بزداید و با ترکیب کردن فرم مدرن امروزی در روایت و چینش مطالب شکلی جدید از کتاب روضه را ارائه کند.

 

نویسنده همچنین تلاش کرده تا در هر صفحه حداقل یک تصویر مهم از واقعه عاشورا را پیش چشم مخاطب تصویر کند و از این طریق، انسجام زمانی و مکانی کتاب روضه را بیشتر کرده است.

 

کتاب «روضه» با عبارت‌پردازی‌های زیبا و نحوه روایت زیبا و دلکش در آستانه ماه محرم به چاپ چهارم رسیده و با همت انتشارات کتابستان معرفت در 296 صفحه و با قیمت 38 هزار تومان وارد بازار نشر شده است.