به گزارش کرب و بلا، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در نشستی با حضور امام‌جمعه محمد شهر، معاون پارلمانی وزیر کشور و عضو خیرین حرم‌ساز استان البرز با اشاره به سابقه تاریخی ایرانیان در مرمت و ساخت ابنیه اماکن متبرکه در عراق، از ساخت نیم ضریح شبستان حضرت زهرا (س) در نجف اشرف توسط مردم دوستدار اهل‌بیت استان البرز خبر داد.

 

سلیمان شکری با بیان اینکه ضریح حبیب بن مظاهر، نشان ماندگاری از میزان ارادت و دلدادگی مردم استان البرز به نهضت عاشورا و امام حسین (ع) است گفت: علاوه بر مشارکت در ساخت 6 در حرم مطهر امامزاده سید محمد (ع) عموی بزرگوار امام زمان (عج) و فرزند ارشد امام هادی (ع) در نزدیکی سامرا، پروژه‌های بسیار دیگری نیز با هدف ایجاد شرایط رفاهی مطلوب برای زائران در شهرهای کوفه، کربلا و نجف اشرف اجرا شده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: ساخت نیم ضریح جهت نصب در صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر علوی و نیز ساخت یکی از درب‌های حرم امامین عسکریین (ع) از دیگر افتخاراتی است که به تازگی نصیب مردم استان البرز شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز با بیان اینکه کارفرمای این پروژه‌ها ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور است، گفت: هزینه ساخت پروژه نیم ضریح 4 میلیارد تومان برآورد شده که مجمع خیرین حرم ساز متقبل شده و قرار است این پروژه طی 20 ماه تکمیل شود.