به  گزارش «کرب و بلا» هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در کربلا میزبان زائرانی بود که در اولین سحر از ماه رمضان با حضور در این قطعه از بهشت به راز و نیاز پرداختند.

 

این روزها به دلیل شیوع کرونا امکان ورود به شهر کربلا وجود ندارد، اما مجاوران این حرم مطهر از شب گذشته تا سحرگاه در گوشه و کنار حرم‌ها و بین‌الحرمین حضور یافته و با خواندن ادعیه، حلول ماه مبارک رمضان را به یکدیگر تبریک گفته و خود را برای ماه میهمانی خدا آماده کردند.

 

شب گذشته هم‌زمان با شب اول ماه مبارک رمضان هنگام اذان مغرب و عشاء دیگر حرم خلوتی‌های روزهای گذشته را نداشت و بسیاری از زائران در بین‌الحرمین حضور یافتند و به قرائت دعای فرج و مناجات پرداختند.

 

هر ساله در آخرین روز ماه شعبان بسیاری از مردم در استقبال ماه رمضان روزه می‌گرفتند و سفره‌های افطاری در بین‌الحرمین پهن می‌شد، اما امسال به دلیل مبارزه با کرونا خبری از سفره‌های افطاری نیست و به گفته مجاوران این حرم مطهر، سفره‌های افطاری برای جلوگیری از شیوع کرونا در بین‌الحرمین پهن نمی‌شود و هزینه‌های این سفره‌های افطاری در قالب بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.