به گزارش «کرب و بلا» به گفته «حامد کبودوند» کارگاه بافت کتیبه اذن دخول حرم مطهر امام حسین (ع) از 29 دی‌ماه در بقعه متبرکه «چهار انبیاء» قزوین آغاز می‌شود و تا یک ماه در آن بقعه مستقر است.

این کتیبه که قرار است با هماهنگی تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) سر در حرم مطهر نصب شود، با همت بانوان آبیکی و با استفاده از نخ ابریشم بافته می‌شود و طبق برآورد اولیه، 30 میلیون تومان مواد اولیه نیاز دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با بیان اینکه این ستاد مجموعه مردم‌نهاد است که نسبت به جمع‌آوری نذورات مردم برای توسعه حرم‌های اهل‌بیت (ع)، اعزام خادمین و هماهنگی برای برنامه‌ریزی اربعین مأموریت ویژه دارد، افزود: نذورات جمع‌آوری شده توسط این ستاد شامل نذورات خرد، کلان و زمین است که اراضی «آبگرم»، «آوج»، «کوهین» و قزویناز جمله این نذورات است که با ارزش بیش از 3 میلیارد تومان مستقیماً از سوی مالکان به ستاد عتبات عالیات واگذار شده است.

به گفته کتوند احداث صحن امام حسین (ع) تحت عنوان صحن حضرت زینب (س)، پروژه سفینه‌النجاه و طلاکاری گنبد حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) از جمله پروژه‌هایی است که با استفاده از نذورات و کمک‌های مردمی طراحی و اجرا شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته ایستگاه‌های صلواتی جهت یاری‌رسانی به هموطنان سیل‌زده در این شهر مستقر شده است و هموطنان می‌توانند در صورت تمایل کمک‌های خود را به این ایستگاه‌ها تحویل دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین همچنین با ارائه گزارشی، خدمت‌رسانی با زائران عتبات عالیات به‌ویژه در ایام اربعین را محور عمده فعالیت این ستاد عنوان کرد.