به گزارش «کرب و بلا» مراسم اختتامیه نخستین پویش پرتره عکس زائرین اربعین با عنوان «قطره دریاست» در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم رئیس خانه عکاسان ایران و دبیر نخستین پویش عکس قطره دریاست، در تشریح اهداف برگزاری این پویش گفت: همه دغدغه و تلاش ما این است که قطره کوچکی از عشق به امام حسین (ع) و آماده‌سازی شرایط برای ظهور منتقمش باشیم.

به گفته «سید احسان باقری» این پویش سهم کوچکی در راه معرفی امام حسین (ع) به جهان است که به اعتقاد بنده مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین دوره پویش 40 هزار فریم عکس پرتره از عکاسان ایرانی، خارج از ایران و حتی غیرمسلمان به دست ما رسید اظهار داشت: تلاش کردیم در پویش عکس قطره دریاست علاوه بر حفظ ضوابط عکاسانه، تعریف ساده‌ای از عکس پرتره داشته باشیم و هدفمان این است در دوره‌های بعدی به عددی میلیونی و در شأن راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی برسیم که البته این کمیت از کیفیت نخواهد کاست.

باقری تصریح کرد: البته مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این پویش و دوره‌های بعدی آن این است که بایکوت جهانی اربعین حسینی را بشکنیم.

در ادامه این مراسم با حضور هیئت ‌داوران پویش، برگزیدگان این دوره معرفی شدند و از بین 63 نفر راه‌یافتگان به نخستین پویش عکس قطره دریاست به قید قرعه به سه نفر جایزه نقدی یک‌میلیون تومانی اهدا شد.