به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، سعید اوحدی رئیس فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به آغاز به کار قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در روز مقامت و سالروز ورود آزادگان اظهار داشت: 10 سال دوران اسارت در زمان تحریم تا جایی که حتی اجازه تشییع پیکر شهدا را ندادند، کار آسانی نبود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز اسیر را با ترحم‌ می‌نگرند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اسرا گنجینه‌های کشور‌ و آزادگان الماس‌های درخشان این نظام هستند.

اوحدی با اشاره به تلاش سپاه برای برپایی پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: سال گذشته در مرز، سپاه اقدامات چشمگیری برای راحتی و آرامش زائران اربعین داشت که جای تقدیر دارد. تمامی اهل بیت چراغ هدایت هستند اما نورانی‌ترین چراغ هدایت امام حسین (ع) است.

وی به اهمیت خدمت به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نقل شده که هر کسی قبر امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کند و به زائران ایشان خدمت کند انگار به خدا خدمت کرده است.
 

4444444444444444.jpg


اوحدی با بیان اینکه امیدواریم با همت مردم جشنواره سوگواره هنر اربعین را برپا کنیم گفت: بیش از 150 هزار زائر غیر ایرانی از مرز کشورمان به کربلا مشرف می‌شوند، اما کار فرهنگی در این زمینه صورت نگرفته است که امیدواریم با عزم جدی امسال اربعین باشکوهی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند مشارکت دولتی نیستیم خاطر نشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند برای رسیدن به اهداف باید به مردم متوسل شد، بر همین اساس ما نیز با حمایت مردمی قرارگاه اربعین را ساماندهی می‌کنیم.
 

بخش فرهنگی در اربعین مغفول مانده است

همچنین حجت‌الاسلام صادق‌زاده مدیر مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه خداوند به امام حسین (ع) کرامات زیادی دادند که سایر ائمه (ع) ندارند، اظهار داشت: خوردن تمامی خاک‌ها حرام است تا جایی که خاک بقیع که چهار امام معصوم هم در آن دفن است حرام است، اما خاک تربت امام حسین (ع) در کربلا شفا است.

وی با بیان اینکه اربعین حادثه عجیبی است، افزود: کثرت جمعیت یک طرف، عشق و ایثار طرفی دیگر است، هنرمندان باید این زیبایی را به تصویر بکشند تا تمامی عالم آن را ببینند.
 

555555555555555.jpg


حجت‌الاسلام صادق‌زاده با اشاره به وجود خلاء در اربعین خاطر نشان کرد: در اربعین پذیرایی غیر قابل توصیفی صورت می‌گیرد اما بخش فرهنگی مغفول مانده است، چرا که فرهنگ حسینی می‌تواند جهان را دگرگون کند.

حجت‌الاسلام سید حسن ابوترابی‌ فرد امام جمعه موقت تهران در مراسم آغاز به کار قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین که در ساختمان معاونت فرهنگی هنری شهرداری منطقه 8 برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم این قرارگاه مسیر خوبی را برای هنرمندان مهیا کند تا این حماسه به درستی منعکس شود.

وی با تقدیر از زحمات شهرداری تهران در برپایی حماسه اربعین گفت: برپایی باشکوه مراسم اربعین امام حسین (ع) در این زمان می‌تواند زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) باشد.

حجت‌الاسلام ابوترابی افزود: امیدواریم که هنرمندان کشورمان با آثاری که خلق می‌کنند بستر انتظار را تا ظهور امام زمان (عج) ارتقا دهند تا فرهنگ و سبک زندگی حسینی در جهان توسعه یابد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انعکاس صحیح حماسه پیاده‌‌روی اربعین نقش مهمی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد، خاطر نشان کرد: امسال با مشارکت مردم مراسم اربعین حسینی به طور حتم بهتر از گذشته برپا خواهد شد.