به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌و‌بلا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی گفت: ما در برنامه اعزام به عتبات که برای دانشجویان داریم زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند را در اولویت قرار داده‌ایم. در 3 دوره گذشته بین 27 تا 30 درصد زوج‌های دانشجو برای مراسم ازدواج یا اولین سفر زندگی مشترک خود به کربلا و نجف رفته‌اند. وی افزود: در دوره هجدهم در مدت 10 روز اول ثبت‌نام، بیش از 95 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما برنامه ما برای اعزام، 17 هزار نفر بود. در عید بیش از 100 کاروان اعزام داشتیم که اکثر این کاروان‌ها از استادان بودند. 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره تسهیلات سفرهای دانشجویان گفت: متأسفانه نتوانستیم برای دانشجویان تخفیفاتی بگیریم اما بانک ملی و صندوق رفاه وامی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. 
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: هتل‌های خوبی در نجف، کربلا و کاظمین پیش‌بینی و برای این سفر‌ها برنامه‌ریزی شده است تا دانشجویان با مفاخر مذهبی آشنا شوند. وی درباره هزینه‌ها گفت: قیمت‌ها در دست ما نیست، چون قیمت دلار متفاوت است سعی کرده‌ایم تا حد ممکن تخفیف بگیریم. 

 حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی درباره وضع اعزام سفر به عمره افزود: عمره طبق برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت است، اگر حج خوبی برگزار شود امیدواریم عمره هم راه بیفتد. وی ادامه داد: در عتبات بحث معرفتی و‌ شناختی داریم که به همین دلیل با تمام کاروان‌های دانشگاهیان یک نفر روحانی اعزام می‌شود.