به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، مراسم سوگواری وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت ام‌البنین سلام الله علیها در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود.

به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، مراسم سوگواری در روز پنجشنبه 10 اسفند ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مصلای بزرگ ری، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی برگزار خواهد شد.

در این مراسم ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) حاج محسن طاهری به قرائت دعای کمیل و مرثیه‌سرائی می‌پردازد.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مقدم عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت (ع) را گرامی می‌دارد.

 

برگزاری همایش ملی «از گیتی تا کیهان» 

همایش ملی «از گیتی تا کیهان» و اهدای دهمین جایزه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود.

همایش ملی «از گیتی تا کیهان» و اهدای دهمین جایزه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم (ع) به همت مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و با همکاری انجمن نجوم ایران و انجمن رشد و توسعه دانش سپهر، در روز پنجشنبه 10 اسفند ماه از ساعت 8 صبح در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود.

عالَم اولیه از تورم تا تشکیل ساختارها، پیدایش و تحول کهکشان‌ها، تشکیل ستاره‌ها و منظومه‌های سیاره‌ای، اختر زیست‌شناسی و سیارات فراخورشیدی، احتمال کشف حیات هوشمند در جهان و پیدایش عالم از دیدگاه فلسفه و ادیان از جمله محورهای این همایش به شمار می‌رود.

این همایش با اهداف ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش‌پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحب‌نظران در جهت شناخت ترویج و معرفی هر چه بیشتر زمینه‌های تحقیق در نجوم و اختر زیست‌شناسی و کیهان‌شناسی، زمینه‌سازی جهت تأسیس رصدخانه‌ای خورشیدی و مرکز مطالعات منظومه شمسی در تهران و زمینه‌سازی برای بازآفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر برگزار خواهد شد.

آذر ماه امسال طی فراخوانی از علاقه‌مندان دعوت شد تا آثار و مقالات خود را حول محورهای این همایش تا 12 بهمن 96 به مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ارسال نمایند که در همایش ملی «از گیتی تا کیهان» از صاحبان بهترین آثار ارسالی تقدیر به عمل خواهد آمد.