به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، محسن نظافتی با بیان اینکه پیشتر از هر زائر ایرانی هفت هزار و 500 تومان به عنوان عوارض خروج از کشور دریافت می شد افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته با منطقه آزاد اروند، عوارض خروج از کشور از ظهر امروز در مرز شلمچه حذف شده است.
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: بر این اساس تا ششم دی ماه (پایان اربعین حسینی) این وضعیت در مرز شلمچه وجود خواهد داشت و زائران عوارضی بابت خروج از کشور پرداخت نمی کنند.
به گفته نظافتی، منطقه آزاد اروند حدود یک هفته پیش قول حذف عوارض خروج از کشور در مرز شلمچه را داده بود که از ظهر امروز تحقق یافت.
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در مرز چزابه نیز عوارض خروج از کشور 50 درصد کاهش یافته و مانند مرز مهران از هر زائر هفت هزار و 500 تومان عوارض بابت خروج از کشور دریافت می شود.
نظافتی با بیان اینکه تا کنون 250 هزار زائر ایرانی از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه به مناسبت اربعین حسینی عازم عتبات عالیات شده اند گفت: هم اکنون روزانه 25 تا 30 هزار نفر از مرز شلمچه و 10 تا 12 هزار نفر نیز از هر یک از مرزهای مهران و چزابه عازم عتبات می شوند.
به گفته وی ازدحام بسیار زیادی در سه مرز یاد شده وجود دارد و پیش بینی می شود در روز اربعین حسینی حدود 400 هزار ایرانی در کربلای معلی حضور داشته باشند.

 


به نقل از ایرنا