بسیاری از ما پس از سال‌ها رفتن به مجالس محرم و گریه بر مصائب حضرت هنوز نمی‌دانیم آیا آن‌چه از ماجرای واقعه کربلا می‌شنویم معتبر است یا خیر. بسیاری از ما هنوز نمی‌دانیم علمای بزرگ به چه نتایجی در تحقیقات خود رسیده‌اند و چگونه مسائل را تحلیل کرده‌اند؟

امامی که شهادت پدر، مادر و برادر خود را دیده بود، چرا به یک‌باره پس از ده سال سکوت به فکر تشکیل حکومت افتاد؟ آیا در تمام این سال‌ها ضرورتی برای تشکیل حکومت وجود نداشت؟ اگر کسی از شما سؤال کند که چرا امام علیه‌السلام در زمان معاویه به سمت تشکیل حکومت نرفت چه پاسخی می‌دهید؟ آیا پاسخ شما معتبر است؟ پاسخ‌های شما به این‌که چرا امام (ع) از بیعت با یزیدبن‌معاویه سر باز زد، چطور؟

سایت کرب‌وبلا در پرونده «همراه با امام حسین علیه‌السلام، از مدینه تا کربلا» دیدگاه‌های مختلف در خصوص این تصمیم امام (ع) به حرکت به سمت کوفه را برای علاقه‌مندان به دانستن و تفکر، جمع‌آوری کرده است. برای خواندن دیدگاه سید مرتضی علم الهدی به اینجا مراجعه کنید و برای نگاهی به دیدگاه علامه مجلسی به اینجا

در این پرونده، قدم به قدم با امام (ع) و یارانش همراه شوید و موقعیت‌ها را بخوانید و نوع نگاه و تصمیم‌گیری امام خود را بشناسید.