به گزارش کرب‌و‌بلا، محسن نظافتی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به این‌که ثبت‌نام زائران برای حضور در محرم و عاشورا از هفته گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: متقاضیان می‌توانند یا به صورت مستقیم به دفاتر زیارتی مراجعه کنند و یا از طریق اینترنت ثبت‌نام خود را کامل و حتی وجه خود را نیز واریز کرده و پس از آن مدارک خود را به کاروانی که در سیستم ثبت‌نام انتخاب کرده‌اند تحویل دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این دوره قرعه‌کشی برای تعیین زمان اعزام صورت خواهد گرفت، گفت: خیر، علاقه‌مندان بدون قرعه و با مراجعه به دفاتر زیارتی می‌توانند کاروان و زمان اعزام خود را انتخاب کنند.

نظافتی با اشاره به این‌که اعزام این گروه از زائران از 31 شهریور ماه تا شش آبان ماه به عتبات عالیات صورت می‌گیرد، افزود: در این دوره زمانی افزایش قیمت نخواهیم داشت و باید خاطرنشان کرد که ظرفیت کاروان‌ها نیز در حال تکمیل است.

به گزارش کرب‌و‌بلا، متقاضیان اعزام به عتبات عالیات طی ماه محرم با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام داده و کاروان مورد نظر خود را انتخاب کنند.