به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین اختتامیه سومین جایزه جهانی فیلم و عکس اربعین، 10 اردیبهشت‌ماه ساعت 14 با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفرای کشورهای خارجی و جمعی از مسئولان عالی‌رتبه، در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود. 

بنابر اعلام این خبر، جایزه جهانی اربعین رویدادی بین‌المللی است که سومین دوره پیاپی آن با هدف ترسیم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و جلوه‌های ماندگار زیارت و عزاداری اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به آن حضرت در ایام محرم و اربعین، توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. 

عکس‌های دریافتی بر اساس فراخوان دبیرخانه جایزه جهانی اربعین با تلفن همراه و یا دوربین‌های عکاسی در موضوعات پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در کشور عراق، برگزاری مراسم اربعین در ایران و دیگر کشورهای جهان، صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت اباعبدلله‌الحسین (ع) در ایام اربعین در جای جای جهان و ... به دبیرخانه جایزه جهانی اربعین ارسال شده و پس از داوری آثار توسط هیئت داوران، برترین آثار ارائه شده به بخش نمایشگاه راه یافته‌اند.