به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از حوزه، زائر آلمانی تباری که به زیارت عتبات عالیات آمده، گفت: بعد از دیدن خواب زیارت قبور ائمه، به خاطر اوضاع امنیتی و خطرناک عراق ترس داشتم که به عراق بیایم اما عشق به امام حسین علیه‌السلام به قلبم آرامش داد، به خصوص زمانی که به منطقه بین الحرمین رسیدم.

این زائر آلمانی در خصوص اخبار مربوط به جنگ‌های فرقه‌ای که در رسانه‌ها منتشر شده است گفت: زمانی که به اینجا آمدیم نفهمیدیم که چه کسی شیعه و چه کسی سنی است، همه به همدیگر سلام می‌کردند و در صلح و دوستی زندگی می‌کردند و ما این اخبار را به کشورمان منتقل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که به کشورم بازگردم در مورد این زیارت و تمام آنچه در طول این سفر برایم رخ داده است با همکارانم سخن خواهم گفت و از آن‌ها می‌خواهم که برای سفر به این کشور بیایند.

زائر دیگری به نام "مهدی میرساد" از کشور هلند گفت: دلیل وجود او در کربلا، تقرب و نزدیکی به خداوند متعال از طریق امام حسین (ع) است.

وی گفت: زمانی که زیبایی حرم را دیدم شگفت زده شدم. زمانی که به کشورم هلند برگردم تمام آنچه را که دیدم برای هموطنانم بازگو خواهم کرد.
مهدی میرساد معتقد است که امام حسین (ع) نماد آزادگی و عشق است، ضمن اینکه زیارت اربعین و الفت و مودتی که برای دوست‌داران امام حسین (ع) در زیارت ایشان بوجود می‌آید، از مظاهر و تجلی دوستی و عشق امام حسین (ع) است.