به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، مراسم افتتاحیه بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شهرک ویژه زائران حسینی با نام «سیدالأوصیاء (علیه‌السلام)» برگزار شد.
«شیخ عبدالمهدی الکربلایی»، نماینده آیت‌‌الله سیستانی در کربلای معلی و متولی شرعی حرم حسینی ضمن سخنانی گفت: محدودیت‌‌های مالی مانع از ساخت 10 شهرک ویژه زائران در مرز‌های ایران، کویت و برخی مناطق منتهی به کربلای معلی شد.

لازم به ذکر است که شهرک «سیدالأوصیاء (ع)» در مسیر کربلای معلی به بغداد و با هدف استقبال از زائران میلیونی اربعین حسینی ساخته شده است.
شهرک «سیدالأوصیاء (ع)» بزرگترین شهرک از نظر مساحت و تعداد ساختمان برای زائران است که طراحی آن را یک شرکت عراقی انجام داده و مجری این طرح نیز بخش پروژه‌های فنی و مهندسی آستان مقدس حسینی بوده است.

این شهرک مشتمل بر یک مسجد به مساحت 1200 مترمربع، یک مرکز بهداشتی در دو طبقه، ساختمان اداری، مهمانسرا به مساحت 1400 مترمربع، رستورانی به مساحت 500 مترمربع، سرویس‌های بهداشتی و حمام، 220 آپارتمان مسکونی و بوستان خواهد بود.
همچنین، این شهرک داری 11 سالن ویژه استراحت و خواب زائران است که مساحت هریک از آن‌ها به 800 متر می‌رسد و در دو طبقه ساخته شده است.
طراحی این شهرک، ترکیبی از مدرنیته و سنت است و به معماری اسلامی مورد استفاده در شهرسازی کربلا خسارت وارد نکرده است؛ به طوری که احساس می‌شود این شهرک بخشی از صحن امام حسین (ع) یا نزدیکی آن است.