به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در خصوص شناسایی شهدای حله و مفقودان احتمالی مراسم اربعین، گفت: در حال حاضر 44 پیکر مربوط به شهدای استان خوزستان مشخص و به این استان منتقل و تشییع شده است، یک جسد هم مربوط به یک تبعه افغانستانی بود که به استان اصفهان منتقل و به خاک سپرده شد. یکی از این شهدا نیز تبعه عراق بود که پیکرش به عراق منتقل شد.
وی افزود: در حال حاضر 19 خانواده از استان خوزستان اعلام کرده‌اند که زائران آنها مفقود هستند که به احتمال بسیار زیاد این افراد نیز جزو شهدا هستند.
آقابابایی با اعلام این مطلب که بر اساس گفته پزشکی قانونی حدود 10 جسد به تازگی شناسایی شده‌اند و ادامه بررسی شهدای دیگر در دستور کار است گفت: کیفیت اجساد شهدایی که نزدیک‌تر به محل انفجار بودند به دلیل شدت انفجار به نحوی نیست که قابل شناسایی باشد، اما حتی اگر تکه‌های استخوان هم وجود داشته باشد پزشکی قانونی DNA آنها را استخراج خواهد کرد.

چند جسد به احتمال زیاد قابل شناسایی نخواهند بود
وی افزود: به نظر می‌رسد در نهایت با توجه به کیفیت اجساد چند جسد یا با تأخیر شناسایی خواهند شد یا قابل شناسایی نمی‌باشند.
وی در مورد گزارش مفقودی زوار اربعین در مواردی به غیر از حادثه حله گفت: خانواد‌ه‌هایی هستند که اعلام مفقودی کرده‌اند اما بعد از چند روز اعلام کردند که اعضای خانواده آنها به دلیل پایان یافتن شارژ تلفن همراه یا مسائلی که پیش آمده، نتوانسته‌اند با خانواده خود تماس بگیرند.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: چون بازه زمانی که زائران ایرانی می‌توانند در عراق بمانند تا 10 ربیع‌الاول است، تا آن روز نمی‌توانیم بگوییم که مفقودی داریم یا نه، البته به نظر ما مفقودی نداریم چرا که سال گذشته نیز چنین مسائلی پیش آمد و گزارشی از مفقودی زائران داشتیم اما بعداً اعلام شد که نتوانسته بودند با خانواده‌های خود تماس بگیرند. البته به نظر ما 19 مفقودی استان خوزستان همه شهید شده‌اند.