به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور با تشکر از مردم نیکوکار کشور برای اهدای خون و کمک به این سازمان برای تأمین خون سالم و کافی گفت: در تاسوعا و عاشورا و نیز شب تاسوعای حسینی 47 هزار و 560 نفر برای اهدای خون به پایگاه های این سازمان در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد 39 هزار و 329 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
بشیرحاجی بیگی افزود: در این مدت استان های تهران با 4489 واحد، آذربایجان غربی با 3150 واحد و آذربایجان شرقی با 3028 واحد خون، سه استان برتر کشور در اهدای خون بودند.
مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور گفت: استان های خراسان رضوی،خوزستان، گیلان، اصفهان، مازندران و اردبیل نیز در مراتب بعدی بیشترین آمار اهدای خون قرار دارند.
حاجی بیگی با بیان اینکه نیاز کشور به خون در روزهای آینده تأمین شده است، از مردم خواست برای اهدای خون برنامه مستمری داشته باشند و این عمل خداپسندانه را به روزهای خاصی منحصر نکنند چرا که خون و فرآورده های خونی مدت زیادی قابل نگهداری نیست و مراکز درمانی و بیمارستان ها هر روز به آن نیاز دارند.

 


به نقل از جهان نیوز