به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، شیخ عبدالمهدی کربلائی امام جمعه کربلا در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر امام حسین علیه السلام اقامه گردید ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدای عملیات تروریستی چند روز گذشته که عزاداران حسینی را در برخی از استانهای عراق هدف قرار داد از خداوند منان برای شهدا علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل را خواستار شد. 
امام جمعه کربلا از دستگاههای امنیتی جهت برقراری امنیت در استان کربلا و برخی از استانهای دیگر و خنثی نمودن اقدامات تروریستها تشکر نموده و نسبت به خطرات تروریستها به آنان هشدار داد. شیخ عبدالمهدی کربلائی همچنین از هیئتهای حسینی و ادارات دولتی و نیروهای امنیتی در زنده نگاه داشتن این روز قدردانی نمود. 
امام جمعه کربلا پیامی محکم و آشکار به تروریستهایی که در بزرگداشت عاشورا کاروانهای زیارتی را مورد هدف قرار دادند، داد ایشان اظهار داشتند: کاملا مشخص است که شما هویتِ دلبستگی و عشق به امام حسین علیه السلام را نشانه گرفته اید، اما به شما می گوییم ما هر قدر شهید بدهیم باز هم در سیر در راه اهل بیت علیهم السلام پایبند هستیم. 
ای تروریستها، هرچقدر بیشتر مردم را به خاک و خون بکشید اصرار، ثبات و پایبندی ما در پیروی از اهل بیت علیهم السلام و برپایی چنین مناسبتهایی افزایش می یابد. وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که: آیا شما با این اقدامات خود که از سال 2003 تا کنون به آن متوسل شده اید عقب نشینی یا ضعفی در مردم مشاهده کردید؟ نه، برعکس تعداد کاروانها و زائران حسینی سال به سال افزایش یافته است تا جایی که اکنون شاهد 12 الی 14 ملیون زائر حسینی در روز عاشورا هستیم، زائرانی که به خوبی می دانند هر لحظه ممکن است مورد حملات انتحاری قرار بگیرند اما هر سال تعدادشان نسبت به سال قبل افزایش می یابد. 
شیخ عبدالمهدی کربلایی در ادامه افزودند:عشق به امام حسین و زیارت او، اراده الهی است آیا می‌خواهید با اراده الهی مبارزه کنید؟ ای تروریستها، هرچقدر می خواهید خون بریزید و دست و پا قطع کنید ولی اگر حتی هر ساعت هم یک بمب منفجر کنید باز هم این گامها از راه حسین باز نمی‌ایستند و این زبانها ذکر یا حسین علیه السلام را از یاد نمی برند. این قلبها مملو از عشق الهی نسبت به حسین علیه السلام و خاندان اوست عشقی که هرگز خاموش شدنی نیست. 

 


به نقل از وب سایت رسمی آستان قدس حسینی