به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، حسن پلارک در نخستین همایش تکریم از خیران خادم عتبات عالیات لرستان اظهارداشت: برای اجرای این طرح با تملک و تخریب اراضی محوطه این دو حرم تا شعاع 40 متر، صحن و سرای بارگاه مطهر امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام پذیرای 10 میلیون زائر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، واقعه کربلا نیز بازسازی و محل رویارویی امام حسین علیه السلام و یارانش با سپاه یزید و خیمه‌ها و قتلگاه جانمایی و مشخص و به صورت نمادین ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح حدود 20 سال طول می‌کشد، افزود: پس از حدود چهار سال کار طراحی و جانمایی طرح توسعه حرمین، عملیات اجرای طرح از سال گذشته آغاز شد و مرحله اول طرح پیش از ماه محرم امسال به بهره برداری رسید.
پلارک با اشاره به اینکه در قالب اجرای این طرح هشت صحن در محدوده دو بارگاه احداث می‌شود، گفت: تعداد 400 قطعه شعر فارسی، ترکی و عربی با مضامین واقعه کربلا و قیام امام حسین علیه‌السلام در قالب 980 کتیبه تاریخی که در دوره قاجاریه در اطراف حرم امام حسین علیه السلام و ابوالفضل العباس علیه السلام نصب شده بود، در جریان اجرای این طرح بهسازی و دوباره تعبیه شده است.
وی اضافه کرد: در چند سال اخیر و با فعالیت‌های موثر ستاد بازسازی عتبات عالیات، ظرفیت صحن و محوطه بارگاه امام حسین علیه السلام از 60 هزار نفر به حدود 9 میلیون نفر افزایش یافته است.
در این نشست علاوه بر قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار لرستان به عنوان حامیان ستاد، از 14 خیر فعال لرستان در بازسازی عتبات عالیات تجلیل شد.

 


به نقل از خبرگزاری حج